Kabel-TV
Har ni frågor gällande tv-utbudet?
Grundutbud ingår i hyran med minimum följande kanaler: SVT1, SVT2, 4, SVTB, Kunskapskanalen samt SVT24.
Önskar ni beställa ett digitalt utbud? Beroende på vilket område du bor i, så ska du kontakta olika leverantörer.
Boende i de flesta av våra områden:
Telenor (kabel-tv)
www.telenor.se
Boende på Stenhagen 1 (Handlare Janssonsväg 1-5 samt Stenhagsvägen 34 B-C):
Sappa
0774-444 744 - alla dagar 08:00-22:00
www.sappa.se
Boende i Roslags Kulla och på Ljusterö:
Ingen kabel-tv, tv-sändningarna går via vanlig antenn.
Boende på Solhöjden:
Ingen kabel-tv - TV fungerar via fiber.
Är du lite osäker på vad de olika uttagen är till för i din lägenhet så finns en länk att klicka på HÄR som beskriver på ett bra sätt, både i bild och text, vad de olika uttagen är till för.
Bredband - Internet
Vill du teckna en tjänst - kontakta Global Connect (tidigare Open Universe):
Oavsett vilken lösning du har idag på bredband, telefoni och TV så är du välkommen att titta närmare på utbudet i Global Connects öppna nät.
Jämför! – Du kanske kan få en snabbare hastighet till ett billigare pris eller ett utökat TV-utbud.
Vi har hastigheter upp till 1 Gbit/s och många olika leverantörer och paket att välja bland.
På vår portal globalconnect.se/osterakersstadsnat kan du beställa tjänst från någon av våra leverantörer.
Önskar du hjälp med din beställning kontakta vår kundtjänst på 0200-43 00 00.
Elabonnemang
E-ON
Kundservice angående el-abonnemang: 020 - 22 24 24
Din elleverans består av en fast och en rörlig del
Den fasta delen är alltid E-ON - då de har monopol, men du kan naturligtvis själv välja vilken el-leverantör du vill teckna avtal med gällande förbrukningen, d v s den rörliga delen.
När du flyttar in:
Det är av största vikt att du själv tecknar el-abonnemang med E-ON från och med det datum då ditt hyresavtal börjar gälla. Det gör du lättast via E-ON:s kundservice.
I annat fall är elen avstängd vid inflyttning vilket kan leda till skador i lägenheten. För att få igång elen igen måste du då kontakta vår felanmälan på telefon 08-540 200 50.
När du flyttar ut:
Du säger själv upp ditt el-abonnemang till det datum då ditt hyresavtal går ut. Ämnar du säga upp ditt el-abonnemang innan hyresavtalet löper ut är det av största vikt att du omedelbart kontaktar din hyresvärd, så att vi kan ställa oss på el-abonnemanget tills nästa hyresgäst tar vid. I annat fall stängs elen av vilket kan leda till skador i lägenheten, som du ansvarar för under hela hyrestiden, oavsett om du lämnat lägenheten i förtid.