Armada Fastigheter

Kabel-TV, Internet, El

Kabel-TV

Har ni frågor gällande tv-utbudet?

Grundutbud ingår i hyran med minimum följande kanaler: SVT1, SVT2, 4, SVTB, Kunskapskanalen samt SVT24.

Önskar ni beställa ett digitalt utbud? Beroende på vilket område du bor i, så ska du kontakta olika leverantörer.

Boende i de flesta av våra områden:

Telenor (kabel-tv)

www.telenor.se

Boende på Stenhagen 1 (Handlare Janssonsväg 1-5 samt Stenhagsvägen 34 B-C):

Sappa

0774-444 744 - alla dagar 08:00-22:00

www.sappa.se

Boende i Roslags Kulla och på Ljusterö:

Ingen kabel-tv, tv-sändningarna går via vanlig antenn.

Boende på Solhöjden:

Ingen kabel-tv - TV fungerar via fiber.


Är du lite osäker på vad de olika uttagen är till för i din lägenhet så finns en länk att klicka på HÄR som beskriver på ett bra sätt, både i bild och text, vad de olika uttagen är till för.

Bredband - Internet

Vill du teckna en tjänst - kontakta Global Connect (tidigare Open Universe):

Oavsett vilken lösning du har idag på bredband, telefoni och TV så är du välkommen att titta närmare på utbudet i Global Connects öppna nät.
Jämför! – Du kanske kan få en snabbare hastighet till ett billigare pris eller ett utökat TV-utbud.

Vi har hastigheter upp till 1 Gbit/s och många olika leverantörer och paket att välja bland.

På vår portal globalconnect.se/osterakersstadsnat kan du beställa tjänst från någon av våra leverantörer.

Önskar du hjälp med din beställning kontakta vår kundtjänst på 0200-43 00 00.

Elabonnemang

E-ON

Kundservice angående el-abonnemang: 020 - 22 24 24

Din elleverans består av en fast och en rörlig del

Den fasta delen är alltid E-ON - då de har monopol, men du kan naturligtvis själv välja vilken el-leverantör du vill teckna avtal med gällande förbrukningen, d v s den rörliga delen.

När du flyttar in:

Det är av största vikt att du själv tecknar el-abonnemang med E-ON från och med det datum då ditt hyresavtal börjar gälla. Det gör du lättast via E-ON:s kundservice.

I annat fall är elen avstängd vid inflyttning vilket kan leda till skador i lägenheten. För att få igång elen igen måste du då kontakta vår felanmälan på telefon 08-540 200 50.

När du flyttar ut:

Du säger själv upp ditt el-abonnemang till det datum då ditt hyresavtal går ut. Ämnar du säga upp ditt el-abonnemang innan hyresavtalet löper ut är det av största vikt att du omedelbart kontaktar din hyresvärd, så att vi kan ställa oss på el-abonnemanget tills nästa hyresgäst tar vid. I annat fall stängs elen av vilket kan leda till skador i lägenheten, som du ansvarar för under hela hyrestiden, oavsett om du lämnat lägenheten i förtid.

Vi använder oss av kakor för att spara dina inställningar och förbättra din upplevelse på vår webbplats

Jag förstår